Sint-Truiden middenstandsstad
“Sint-Truiden is een middenstands- en marktstad en dat moet zo blijven. Als het algemeen imago van Sint-Truiden verbetert, heeft dit ook positieve gevolgen voor de lokale economie”, zegt Ludwig Vandenhove.
“Dat is de boodschap van VOORUIT Sint-Truiden.
“Als het goed gaat met de lokale middenstand en de lokale economie gaat het goed met de stad.
Handel en horeca moeten ‘gehoord worden’ over de belangrijkste dossiers, die hen aanbelangen. Samen met de middenstand moet onder andere bekeken worden:
-hoe we de leegstand kunnen terugdringen. Waarom evenzeer geen leegstandheffing op handelspanden om eigenaars mee te overtuigen hun panden sneller te verhuren?:
-hoe we het stadscentrum aantrekkelijk(er) kunnen maken qua mobiliteit, parkeerbeleid en groenvoorzieningen;
-hoe we de eigen handel kunnen stimuleren ten nadele van de steeds maar toenemende pakjeseconomie;
-hoe we de lokale economie algemeen kunnen promoten.(1)
Pop-up shops zijn een hulpmiddel, een voorlopige oplossing, niet minder, maar ook niet meer.
Kunst in winkels moet gepromoot worden, niet enkel in leegstaande panden.
Zijn er originele ideeën om onze stad te promoten, laat ze maar komen.”
___
- (1)www.vooruitsinttruiden.be.
- Zie onder andere ook ‘Problemen horeca Sint-Truiden: in juiste en globale context plaatsen’ van maandag 19 februari 2024 op deze website.
- Foto: www.visitsinttruiden.be.