Auto’s op DronePort: mag ik mijn wenkbrauwen fronsen?

Momenteel stockeert de Oostenrijkse firma Hödlmayr via autogroep Stellantis duizenden auto’s op de terreinen van DronePort nv in Sint-Truiden.(1)

Als voorlopige oplossing is dat nog te aanvaarden, maar hoe definitief is dit?”, vraagt Ludwig Vandenhove zich af.
“Ik vind het stapelen van auto’s nu eenmaal geen taak voor DronePort en/of voor aandeelhouder Limburgse Reconversiemaatschappij (LRM), die werkt met belastinggeld.

Voor alle duidelijkheid: ik heb (nog) geen) enkele zeggingskracht in DronePort, maar ik zeg dit als Sint-Truidens democratisch verkozen gemeenteraadslid.
Ik ben momenteel als toekomstig burgemeester bezig met mij te informeren over een aantal belangrijke dossiers. En wat ik hoor over DronePort is niet zo positief.(2)

Wat een geluk dat de stad Sint-Truiden, na oppositiewerk van VOORUIT, niet meer geparticipeerd heeft in de kapitaalsverhoging in het voorjaar van 2023.
Het was onverantwoord: én gezien de situatie van DronePort, én gezien de precaire financiële toestand van de stad Sint-Truiden. 

Ik vind het de taak van een overheid, in dit geval de stad Sint-Truiden, om startende projecten, al dan niet financieel te ondersteunen, maar eens die draaien dat geld er terug uit te halen.
Iedereen een taak: de privé sector en de overheid. Maar ik hoor dat het helemaal nog niet goed gaat met DronePort en dat er zelfs eventueel een nieuwe kapitaalsverhoging zit aan te komen.

Wordt vervolgd.”
___